piątek, 11 listopada 2016

Depresja sezonowa...

Nadchodzi zima, robi się zimniej, ponuro, dni są coraz krótsze, natura zaczyna umierać, drzewa zrzucają liście a ludzie chodzą przygnębieni...


Wielu ludzi mówi, że dokucza im depresja sezonowa, dokuczają im: apatia, smutek, rozdrażnienie, brak energii, czarne myśli (nawet myśli samobójcze), niskie poczucie własnej wartości, utrata zainteresowania codziennymi sprawami, lęk przed myśleniem o przyszłości, brak koncentracji, zmiany apetytu, bóle lub zmęczenie mięśni.

Sam jestem jedną z tych osób, gdy zaczyna się jesień zaczynam odczuwać smutek, jestem często przygnębiony i nie w humorze, nie radze sobie z wieloma sprawami, czarne myśli również od czasu do czasu się pojawiają...


Znalezione obrazy dla zapytania depresja sezonowa

Jak widać na załączonej grafice na depresje sezonową cierpi aż 10 procent, wydaje się, że to nie jest aż tak dużo a to aż prawie 4 miliony osób.

Jak radzę sobie z depresją?
Mam kilka sposobów na przetrwanie tego ciężkiego czasu, oto kilka z nich:

Duży kontakt z ludźmi
Człowiek jest istotą stadną, wśród innych ludzi czuje się pewniej i o wiele łatwiej jest mu funkcjonować. Dzięki najbliższym osobom depresja ma na mnie o wiele mniejszy wpływ.
Dzięki nim nie przychodzą mi do głowy żadne czarne myśli, dużo rozmawiam z przyjaciółmi, nie mam wtedy czasu na rozmyślanie czy zamartwianie się codziennymi obowiązkami.

Znalezione obrazy dla zapytania rozmowa dwóch osób dialog

Przebywanie w świetle
Jedną z przyczyn sezonowej depresji jest ograniczona ilość światła jaka do na dociera, brak słońca za dnia zaburza nasz zegar biologiczny, dzień jest zbyt krótki, podczas gdy jeszcze niedawno w niektórych godzinach świeciło słońce, teraz świeci jedynie księżyc.
Zawsze gdy czuję się źle staram się by docierało do mnie jak najwięcej światła, zapalam świeczki, lampki itd. Czuje się o wiele lepiej gdy nie przytłacza mnie ciemność i ponury nastrój.

Znalezione obrazy dla zapytania światło

Unikanie nudy
Świetnie działającym sposobem na depresje jest znalezienie sobie jakiegoś zajęcia. Robótki ręczne, rysowanie, słuchanie muzyki, tworzenie jej, ćwiczenia i wiele innych czynności pomaga mi nie dopuszczać do siebie negatywnej energii, która napiera ze wszystkich stron.

Mam nadzieję, że wy również radzicie sobie w tym jakże ciężkim okresie oraz moje 3 proste sposoby pomogą wam przetrwać ten okres :)

Może macie swoje sposoby na sezonową depresje?
Podzielcie się nimi w komentarzu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz